Do czego jest dana funkcja w bukkit.yml? Poniżej przedstawiam wam podstawową konfiguracje pliku bukkit.yml a pod nim dokładny opis do czego służy dana linijka w pluginie.

settings: allow-end: true warn-on-overload: true permissions-file: permissions.yml connection-throttle: -1 query-plugins: true deprecated-verbose: default shutdown-message: Serwer zostal zamkniety. Wroc za chwile. ping-packet-limit: 100 use-exact-login-location: false spawn-limits: monsters: 70 animals: 15 water-animals: 5 ambient: 15 chunk-gc: period-in-ticks: 600 load-threshold: 0 ticks-per: animal-spawns: 200 monster-spawns: 1 autosave: 6000 aliases: now-in-commands.yml worlds: world: generator: nazwa


Opisy danych funkcji

Określa czy świat End na serwerze będzie włączony.
allow-end: true


Umożliwia wyłączenie wiadomości „Can't keep up!” (serwer nie nadąża), gdy serwer jest przeciążony. 

 warn-on-overload: true


Plik, z którego serwer wczytuje uprawnienia. Zostało to w większości zastąpione przez pluginy do zarządzania uprawnieniami. 

 permissions-file: permissions.yml


Ścieżka, w której umieszczane są nowe wersje pluginów do zaktualizowania. Służy do automatycznych aktualizacji. 

update-folder: update


Czas, jaki musi minąć między kolejnymi próbami połączenia z tego samego adresu IP. Wartość -1 oznacza, że ograniczenie jest wyłączone. 

connection-throttle: -1


Określa, czy serwer powinien wysyłać listę zainstalowanych pluginów w odpowiedzi na zapytania query 

query-plugins: true


 Kontroluje, czy serwer powinien wyświetlać ostrzeżenia o używaniu przestarzałych zdarzeń. Wartość default wyświetla ostrzeżenia tylko wtedy, gdy są one oznaczone odpowiednią adnotacją.

deprecated-verbose: default


Wiadomość, którą gracz zobaczy po zamknięciu serwera. Obsługuje niestandardowy tekst i formatowanie kolorów za pomocą kodu „§”.

 shutdown-message: Serwer zostal zamkniety. Wroc za chwile.


Określa maksymalną liczbę pakietów ping, które serwer może obsłużyć. Zapobiega przeciążeniom spowodowanym nadmiernymi próbami pingowania serwera.

 ping-packet-limit: 100


 Ustawia, czy gracz po zalogowaniu zostanie teleportowany dokładnie w miejsce, w którym się wylogował. Wartość false oznacza, że mogą wystąpić drobne różnice w pozycji.

use-exact-login-location: false


Ustawia maksymalna liczbe potworów (monsters), zwierząt (animals), wodnych zwierząt np. delfinów (water-animals) oraz mobów ambientowych np. nietoperzy (ambient), które mogą się pojawić na świecie w jednym momencie.

spawn-limits:
  monsters: 70
  animals: 15
  water-animals: 5
  ambient: 15


Ustawienia chunków, liczba ticków(20 ticków to 1 sekunda) przez które chunk będzie aktywny(period-in-ticks), minimalna liczba załadowanych fragmentów przed uruchomieniem procesu garbage collection. Wartość 0 oznacza, że proces uruchomi się zawsze. (load-threshold)

chunk-gc:
  period-in-ticks: 600
  load-threshold: 0


 Ustawienia ticków pomiędzy próbami spawnowania zwierząt/potworów na świecie. animal-spawns - spawn zwierząt, monster-spawns - spawn potworów. autosave - liczba ticków pomiędzy automatycznymi zapisami świata (6000 ticków jest równe 5 minut)

ticks-per:
  animal-spawns: 200
  monster-spawns: 1
  autosave: 6000


Wskazuje plik commands.yml, który zawiera aliasy komend z poprzednich wersji.

aliases: now-in-commands.yml